DAYTONA EAST – ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

“Στα χνάρια του Μεγάλου Αλεξάνδρου με DAYTONA MAVERICK 500”

Ο γνωστός ταξιδιωτικός αρθρογράφος – φωτογράφος Κων/νος Μητσάκης, οδηγώντας μια μοτοσυκλέτα DAYTONA MAVERICK 500, πραγματοποιεί ένα οδοιπορικό Ιστορίας 7.000 χλμ. στην Τουρκία και την Μέση Ανατολή (Τουρκία, Λίβανος), διάρκειας 22 ημερών.

Δείτε παρακάτω τις φωτογραφίες και διαβάστε αποσπάσματα από το ιστορικό αυτό ταξίδι με την DAYTONA MAVERICK 500.

Κείμενα/ φωτογραφίες: Κων/νος Μητσάκης

ΠΕΡΑΣΜΑ ΣΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΓΗ

Στα 860 χλμ. που οδήγησα μέχρι τα ελληνο-τουρκικά σύνορα, η μαύρη DAYTONA MAVERICK 500, χάρη στα υψηλά επίπεδα απόδοσης του δικύλινδρου compact κινητήρας της και την εκπληκτική άνεσή της, με αιφνιδίασε ευχάριστα με τις αρετές του sport/touring χαρακτήρας της.

Φορτωμένη με 1 tank bag και 3 βαλίτσες (2 σαμάρια & dry bag 90 lt), με το ανάλογο πρόγραμμα ταξιδιού (safe) και μέση ωριαία ταχύτητα τα 130 χλμ., η ελληνική διαδρομή του “DAYTONA EAST” αποτέλεσε μια ξεκούραστη, όσο και άνετη οδηγική εμπειρία. Το πρώτο τεστ με την DAYTONA MAVERICK 500 μού πρόσφερε μόνο χαμόγελα, καθώς η μαύρη μοτοσυκλέτα της DAYTONA ανταποκρινόταν απόλυτα στις συνθήκες και τις απαιτήσεις του ταξιδιού μου.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΤΟΝ ΛΙΒΑΝΟ

Στην Τουρκία είχα να διανύσω περίπου 1.200 χλμ., οδηγώντας την DAYTONA MAVERICK 500 πάνω στην διαδρομή Kesan-Gelibolu-Bursa-Afyon-Konya-Karaman-Tasucu. Το ευχάριστο νέο για την τσέπη μου ήταν το γεγονός πως η τιμή της βενζίνης είχε κατρακυλήσει στα 0.80 Euro/lt, λόγω της «σφαλιάρας» που έχει δεχτεί το τελευταίο διάστημα η τουρκική λίρα. Με την ισοτιμία Ευρώ-Τουρκική Λίρα να αγγίζει το 1 προς 12, δικαίως ένιωθα ένας μικρός κροίσος μέσα στην κρίση!

Η πόλη του Ικονίου, με συνολικό χριστιανικό πληθυσμό περίπου 53.225 κατοίκους (εκ των οποίων 3.000 ελληνορθόδοξοι), υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα κέντρα του Μικρασιατικού Ελληνισμού πριν την μικρασιατική καταστροφή και την ανταλλαγή των πληθυσμών.

Από το λιμάνι της Tasucu, η μαύρη DAYTONA MAVERICK 500 θα συνέχιζε ακτοπλοϊκώς το ταξίδι της με προορισμό την Μέση Ανατολή, αποβιβαζόμενος στην Τρίπολη του Λιβάνου. Μέσα σε μισή μέρα κατάφερα να βγάλω εισιτήρια και να κάνω παράλληλα το απαραίτητο PCR TEST στο τοπικό νοσοκομείο. Κι όταν σηκώθηκε η άγκυρα (με 6 ώρες καθυστέρηση), ήταν περασμένα μεσάνυχτα και στο πλοίο υπήρχαν 65 νταλίκες, ένα επιβατικό αυτοκίνητο και μια μοτοσυκλέτα. Πάμε για άλλους τόπους…

ΛΙΒΑΝΟΣ – ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΜΕΓΑΛΕΙΑ…

Πάτησα την μίζα της μαύρης DAYTONA MAVERICK 500 και ξεκίνησα επιτέλους την μεσανατολική περιπλάνησή μου, με πρώτο σταθμό την Τρίπολη των 530.000 κατοίκων.

Οδηγώντας την μαύρη DAYTONA MAVERICK 500 σ’ έναν υποτυπώδη αυτοκινητόδρομο με πολλή κίνηση και επιθετικούς οδηγούς, κατευθύνθηκα για την Βηρυτό (80 χλμ. νότια). Σε όλο το μήκος της διαδρομής, ο αυτοκινητόδρομος «έτρεχε» κάτω από τη σκιά της οροσειράς του Λιβάνου.

Η καρδιά της πόλης κτυπούσε στον παραθαλάσσιο πεζόδρομο, ενώ τα κυριότερα αξιοθέατα που επισκέφθηκα με την μαύρη DAYTONA MAVERICK 500 ήταν οι θαλάσσιοι βράχοι Pigeons’ Rock, η μαρίνα Zaytouna Bay, το τζαμί Muhammad al-Amin και η πλατεία Place des Martyrs…

ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ

Για να προσεγγίσω με την μαύρη DAYTONA MAVERICK 500 τον αρχαιολογικό χώρο Μπάαλμπεκ χρειάστηκε αρχικά να ανηφορίσω (σε υψόμετρο 1510 μ.) στην οροσειρά του Λιβάνου και να κατηφορίσω κατόπιν στην κοιλάδα Μπεκάα (την Κοίλη Συρία των αρχαίων)…

Κτισμένο στην έγκλειστη κοιλάδα Μπεκάα, η οποία απλώνεται ανάμεσα στις οροσειρές του Λιβάνου και του Αντιλιβάνου, το αρχαίο θρησκευτικό κέντρο Μπάαλμπεκ μού “ξεδίπλωσε” τα επιβλητικά λείψανα του μεγαλόπρεπου ναού της ηλιουπολιτικής τριάδας (Δίας – Αφροδίτη – Ερμής), καθώς επίσης και τον εντυπωσιακό σε μέγεθος οκτάστυλο ναό του Βάκχου – όλα τους έργα της ρωμαϊκής εποχής. Μιλάμε για έναν από τους εντυπωσιακότερους αρχαιολογικούς χώρους της Μέσης Ανατολής.

Την επομένη ξεκίνησε η επιστροφή μου για το λιμάνι της Τρίπολης – το πλοίο για την Τουρκία με περίμενε. Η Βύβλος, που θεωρείται η παλαιότερη συνεχώς κατοικούμενη πόλη του κόσμου (πιστεύεται ότι πρωτοκατοικήθηκε μεταξύ 8800 και 7500 π. Χ.), επιλέχθηκε για την τελευταία διανυκτέρευση πριν το ακτοπλοϊκό ταξίδι της επιστροφής.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Ένα οδοιπορικό στα πατρογονικά χώματα του μικρασιατικού ελληνισμού, που αποτελούσε κάποτε μια από τις πολλές ελληνικές πατρίδες, πρεσβεύει ένα “προσκύνημα” σ’ έναν τόπο που μας τιμά, αλλά και μας πονά ταυτόχρονα ως Έλληνες. Γι’ αυτό τον λόγο, ένα δίτροχο σεργιάνι στις γειτονιές της Μικράς Ασίας έχει πάντα ξεχωριστή σημασία για μένα, καθώς αποτελεί μια συγκινησιακή συνάντηση με την διαχρονική Ιστορία και το πολιτισμικό παρελθόν αυτού του πολύπαθου τόπου.

Η ένδοξη πορεία του ελληνισμού στη μικρασιατική γη ξεκίνησε πριν από δεκάδες αιώνες με την ίδρυση δεκάδων πόλεων–αποικιών, οι οποίες μεγαλούργησαν και έγραψαν με λαμπρά γράμματα το όνομά τους στην παγκόσμια Ιστορία. Στα πλαίσια του “DAYTONA EAST”, επέλεξα δύο αρχαίες πόλεις (Μίλητος, Δίδυμα) να επισκεφθώ, προκειμένου να γνωρίσω τα ιστορικά μνημεία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού που επέζησαν στο πέρασμα του χρόνου.

Κι από την αρχαία Μικρασία, η ακούραστη DAYTONA MAVERICK 500 με μετέφερε κατόπιν στη σύγχρονη τουρκική πραγματικότητα. Άφιξη στο κοσμοπολίτικο Kusadasi, ένα από τα κορυφαία τουριστικά θέρετρα της τουρκικής ακτογραμμής του Αιγαίου. Με το ένα πόδι στην Ευρώπη και το άλλο στην Ανατολή, το Kusadasi έχει επενδύσει τα μέγιστα στον τουρισμό, όπως όλες σχεδόν οι παραλιακές πόλεις της Μικράς Ασίας. Από το παραθαλάσσιο Kusadasi θα ξεκινούσε την επομένη το τελευταίο τουρκικό ετάπ του “DAYTONA EAST”…

BΛΕΠΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΤΟ ΑΪΒΑΛΙ

Στην κατοπινή μικρασιατική πορεία μου, από το Αϊβαλί ως τα ελληνικά σύνορα των Κήπων (310 χλμ.), θα διέσχιζα την βορειοδυτική Μικρασία, έναν τόπο όπου η Ιστορία μπλέκεται γλυκά με τον μύθο. Στη Τροία του Ομήρου οι ήρωες της Ιλιάδας μάχονται σώμα με σώμα για τα μάτια της ωραίας Ελένης, ενώ λίγο βορειότερα, στα Στενά των Δαρδανελίων, ο Φρίξος και η Έλλη ταξιδεύουν στη πλάτη του χρυσόμαλλου κριαριού, επιστρέφοντας από την μακρινή Κολχίδα.

Και αφού πέρασε με το μικρό ferry στη απέναντι παραθαλάσσια πόλη Ecebat (βρίσκεται στην αντίπερα ευρωπαϊκή ακτή της Τουρκίας), η μαύρη DAYTONA MAVERICK 500 είχε μπροστά της μόνο 145 (βροχερά) χιλιόμετρα για να φτάσει στην συνοριακή πύλη της Ελλάδας. Στα τελευταία 10 χλμ. επί τουρκικού εδάφους σταμάτησα για τον ύστατο ανεφοδιασμό σε καύσιμα. Με την τιμή της βενζίνης να αγγίζει το 0,95 ευρώ/λίτρο και την κατανάλωση της μοτοσυκλέτας να κυμαίνεται από 3,6lt/100 – 4,8lt/100, το κόστος των καυσίμων στην Τουρκία δεν ήταν τελικά μια δαπανηρή υπόθεση.

Το ταξίδι “DAYTONA EAST” άγγιξε την ολοκλήρωσή του όταν διέσχιζα με ανάμεικτα συναισθήματα την συνοριακή γέφυρα του Έβρου. Το πέρασμα αυτής της γέφυρας πάντα μου δημιουργεί μια ανεξήγητη ψυχολογική “αναστάτωση”…